Tatuerad torso, Helene Tursten

En torso hittas en av vårens första dagar utanför Göteborg. Den är dock så svårt stympad att utredarna till en början inte ens vet om den tillhör en man eller kvinna. Och var är de andra delarna? På torson finns en mycket ovanlig tatuering, kanske den kan ge några ledtrådar? Tatueringen leder Irene Huss till Köpenhamn, där det två år tidigare begåtts ett styckmord och som rättsläkaren fastslår har samma mördare som den nu hittade tatuerade torson. Men det finns vittnen, och de ger två helt olika signalement...

Helene Turstens Tatuerad torso är hennes tredje kriminalroman där hon låter Irene Huss lösa mord. Detta är den bästa hittills tycker jag! Mindre familjeproblem hemma hos Huss och mer fokus på själva mordhistorien, som också den var stark. Jag kommer defintivt att inhandla också nästkommande bok.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nu blir jag ännu mer sugen på att läsa Helene Tursten - har inte läst en enda av hennes böcker än. Hur ska man hinna med alla bra författare och böcker som finns?? :-)

Bara Böcker sa...

Hihi! Jag funderar också på hur jag ska hinna läsa allt jag vill!

Tycker absolut att du ska läsa Helene Tursten, och helst i kronologisk ordning då man också får följa Irene Huss och hennes kollegor i en del privata inslag också.