Svek, Karin Alvtegen

Eva inser en dag att hennes relation med maken inte är vad den har varit. När han dessutom inte vet om deras äktenskap är något han vill fortsätta eller ej, så börjar hennes tankar snurra. Hon inser trots han nekande att han har någon annan, och hon handlar genast.

Jonas har varit sjukskriven från jobbet i över två år för att vaka vid sin flickvän Annas sida då hon efter en olycka hamnat i koma. Tillslut ordnar Annas läkare så att Jonas får träffa sjukhuspsykologen, han måste ju gå vidare med sitt liv. Motvilligt går Jonas med på psykologens förslag att han ska tillbringa en kväll utanför sjukhuset. Detta sätter igång en händelsekedja med oanade konsekvenser.

Jag hade hört väldigt mycket om den här boken, om hur bra den var, av bekanta. När jag så skulle läsa den var jag rädd att jag hade för höga förväntningar, men den var riktigt bra. Jag sträckläste den under gårdagen, trots att jag fick obehagskänslor av den emellanåt. Fast när sista sidorna var lästa blev jag otroligt besviken! Det kändes som att Alvtegen fick slut på idéer och vävde ihop en final som knappt ens var värdig en typisk amerikansk evighetslång dagsåpa.

3 kommentarer:

Lisa sa...

Nej men, har jag inte hittat hit förrän nu? Vad kul! Här finns ju en massa boktips. Vad duktigt du är somm skriver ner alla recensioer.

Kram Lisa

Bara Böcker sa...

Det är svenskläraren i mig som inte kan låta bli hihi!:-)

jonsan@live.se sa...

Åh, Karin Alvtegen är bra, jag gillar att det inte är den typiska deckaren, utan mer mänskliga och känsliga problem osv