Det låsta rummet, Paul Auster

Nu har jag äntligen tagit mig igenom den tredje delen utav New York-trilogin. Som jag tyckte var oändligt tråkig och fantasilös. Men envis som jag är, har jag börjat läsa en bok så läser jag ut den. Alltid. Även om det ibland tar lite tid... Och det här är ju en klassiker som jag varit jättenyfiken på, och har läst en del positiva omdömen om, men tyvärr ingen bok i min smak.

Jag brukar ju börja med att skriva lite om bokens handling, men just nu kommer jag inte ens ihåg vad huvudkaraktären hette. Trots att jag läste den sista sidan i eftermiddags. I den första av dessa tre klassiker gav Paul Auster en av karaktärerna sitt eget namn, om det var pga ironoi eller dålig fantasi vet jag inte. I denna tredje delen utav New York-trilogin så blandar herr författare in namn som varit med i de båda första delarna. Tunn story med mycket utfyllnad. Skriver jag mer om boken blir det ytterligare utfyllnad.

2 kommentarer:

boksnoken sa...

Efter dina recensioner av Paul Austers böcker blir jag inte så sugen på att läsa nåt av honom :-D.

Bara Böcker sa...

Åh, nej, vill inte avskräcka någon! Jag har läst recensioner som varit jättebra - det var ju därför jag ville läsa den här.:-) Fast tyvärr så blev jag riktigt besviken...