Årets julklappsböcker

Redan innan oktober var till ända hade jag hunnit avverka stora julklappsracet och ett antal böcker var därmed inhandlade och redo för sin plats under granen. Till mina syskonbarn blir det numera alltid böcker av svenska författare i julklapp. Detta av två anledningar, de bor utomlands och då blir man ju lite extra patriotisk.;-) Dessutom är det lätt att få med sig tillbaka då också en massa andra julklappar skall fraktas med över Atlanten.





Till minstingen som blir 1 år i mars blev det denna:











Till mellantjejen som är 5 år blev det den här







Och till stora tjejen, 7-åringen, den här (kan man ana att faster är barnsligt förtjust i deckare?;-))


Hoppas de blir nöjda och glada! Jag har ju inga egna barn, så det är ju inte helt lätt att veta vad som passar när, även om jag handlade i hyllorna inom rätt åldersspann...

6 kommentarer:

boksnoken sa...

Du har hittat jättebra böcker till dina syskonbarn, tycker jag!

Bokbrus sa...

Jag skriver under på vad Boksnoken sa. Det är superfina barnböcker och jag tror att syskonbarnen blir glada när tomten kommer.

Bara Böcker sa...

Tack till er båda! Det är ju så svårt att veta vad som är lämpligt att välja när åldersspannet är 6-9 år tex, men då är det grönt ljus då!=)

boksnoken sa...

Du har fått en award hos mej :-).

Emmas Bokhylla sa...

Ah, Pettson! trots att jag ar snart trettio sa ar han fortfarande en av mina favoriter!

Bara Böcker sa...

Boksnoken: Tack! Så glad jag blir!=)

Emma: Han är en favorit hos mig också, och jag är ö v e r 30.;-)