Fallen, Joyce Carol Oates

Den nygifta Ariah vaknar upp morgonen efter bröllopsnatten men finner att hennes make är borta. Kvar har han däremot lämnat ett brev, ett brev som Ariah förnekar att det existerar då orden det innehöll var för smärtsamma för att hon skulle orka dela med sig av dem. Hon vägrar också att följa med sin familj hem då de kommer till Niagarafallen för att hämta hem henne. Istället går hon till Fallen varje dag i hopp om att hennes nyblivne make skall hittas. Till sällskap och som beskyddare får hon helt oväntat toppadvokaten och kvinnokarlen Dirk Burnaby. Inte ens Dirk Burnaby själv förstår varför - han vet bara att han är helt uppslukad av den fascinerande Ariah.

Tyvärr så valde jag fel tid i livet att läsa denna bok, i en flytt fram och tillbaka mellan två länder, så läslusten har varit nästan obefintlig och de första tvåhundra sidorna gick därför mycket långsamt. Men när jag väl kommit på plats och fick tiden så kunde jag inte sluta läsa. Den är otroligt välskriven och gripande, och när jag läst ut den ville jag bara läsa mer.

Inga kommentarer: