Mitt liv i boktitlar

Hittade en så rolig lista hos Hundöra , men det tog lite tid att göra den. Jag läser ju mest deckare så det blev till att gräva, för annars hade ni nog trott att jag vore helt deprimerad om jag skulle använda den ena mörka titeln efter den andra i mina svar.;-)

Är du man eller kvinna?
Isprinsessan, Camilla Läckberg

Beskriv dig själv?
Fräsch, frisk och spontan, Mons Kallentoft

Hur mår du?
Minnets labyrint, Elizabeth George

Beskriv stället du bor på?
Innan frosten, Henning Mankell

Vart skulle du vilja resa?
En plats i solen, Liza Marklund

Beskriv din bästa vän?
Änglar, Marian Keys

Vilken är din favoritfärg?
Den vita borgen, Orhan Pamuk

Hurdant väder är det just nu?
Skumtimmen, Johan Theorin

Vilken är din favoritårstid?
Spår i snön, P.J. Parrish

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta?
Den gudomliga komedin, Dante Alighieri

Vad betyder livet för dig?
Lyckan, kärleken och meningen med livet, Elizabeth Gilbert

Hurdant är ditt parförhållande?
Mig äger ingen, Åsa Linderborg

Vad är du rädd för?
Pesten, Albert Camus

Dagens aforism?
Drömmar och verklighet, Herman Lindqvist

Vilket råd skulle du vilja ge?
Taxi, Alexandra Pascalidou

Hur skulle du vilja dö?
Där regnbågen slutar, Cecelia Ahern

Ditt motto?
Calvinos resa genom världen, P.C. Jersild

2 kommentarer:

Hundöra sa...

Svaret på frågan Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? vart riktigt bra ;) Ångra att jag inte kom på den själv

Bara Böcker sa...

Jag tycker att du & din syster hade riktigt bra & lite roliga svar!=)